Alla inlägg den 21 september 2011

Av Åsa - 21 september 2011 14:31

.. & har för första gången sedan tjejmilen, gett mig ut på en löprunda!! Även att  jag tog mig iväg på okänd mark. Jag åkte till ÖSK, vilket jag aldrig gjort förrut. Jag tänkte att det inte kan vara så svårt, har ju hört att det är färg markerat vart man ska springa, beroendes på hur långt man vill. Jag ville ha 5 km. Kändes som en bra start.

- JAG GICK VILSE DET FÖRSTA JAG GJORDE.. Suck!

Men skam den som ger sig. Jag tänkte, hur svårt ska det vara. Jag går på spåret så ser jag väl vart jag hamnar. Men, jag är ju inte bara stöddig, jag startade runkeeper på telefonen, så jag skulle kunna hitta hem igen om det krisade. :)


Det gick så galet bra!!! Det verkligen kändes hur alla endorfiner kom strömmandes genom kroppen, hur jag kunde komma på mig själv le av bara tanken att jag gör det.. jag baskimej tog mig i kragen och jag springer igen! Även när musiken strömmar i mina underbara Boose lurar, jag känner hur lätt jag kan hålla takten. Det är då, då som alla positiva känslor flödar i hela kroppen.. Jag vill aldrig att det ska ta slut...

-Det gjorde det.. I sista uppförsbacken, när Runkeeper informerar om att jag sprungit 5 km, så tar luften slut. Jag försöker kippa efter mer luft, men det går inge bra. Bricanylen.. den skulle jag ju haft nu!! Läkaren skrev ju ut inhalator, eftersom jag uupenbarligen har ansträningsastma. Jag glömde den..


Men oavsett, mina grimaser och svetten som rinner, andningen som ekar högt, så kan jag inte annat än le, le av njutningen att äntligen är jag tillbaka på banan igen. Jag lovar mig själv i det tysta, att aldrig, aldrig aldrig någonsin mer, ska jag sluta träna!! Träna är för mig, det som håller mig vid liv, utan att falla ner i djupaste mörker igen!! Tänk.. att jag kunde missa det en gång i mitt liv.  ALDRIG MER!!! :)


Nu sitter jag i soffan.. filurar på hur jag ska lägga upp livet, kosten och träningen så det alltid ska fungera! Nu vill jag ju faktiskt få till det här med maten också, så allt klaffar och mina värden kanske kan bli prima igen! Jag skulle ju inte heller bli ledsen om jag rörde mig nåt kilo ner heller.. men det får jag inte fokusera på nu, nu är det må bra känslan som går före!!



Det finns en låt nu, som bara boostar mig när jag tränar!! Den ekade högt i alla högtalare på tjejmilen och tempot och texten och basen är fantastisk!! Åh nu mina kära läsare.. (HAHAHA, inte för att det är så många ) ska ni få länken, och pröva träna till, så det blir en pepplåt för just dig åxå! Att ha den högt i hörlurar, alldeles för sig själv är helt magiskt!!


Beyoncé – Run The World (Girls)  Föreställ dig själv, hoppandes i takt, med armarna i luften, för att DU kan, för att DU får må så galet bra!! DU KAN!!!!!  Gört bara gört!!!

PEPP, PEPP, PEPP, PEPP, PEPP, PEPP, PEPP, PEPP!!!!!!!   


Pöss, & på återseende!!

Yours sincerly- Åsa



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards