Alla inlägg den 11 oktober 2011

Av Åsa - 11 oktober 2011 22:46

Det är kvällens underhållning! I bristen på kök, en frisk kropp, en varm och kärleksfull famn att krypa in i, & ork, så blev kvällen trots allt ganska bra! Sverige gick vidare till EM och jag hittade ett substitut att smaska på istället för allt godis jag lyckas trycka i mig under veckorna jag varit sjuk: vindruvor!! Gottgott.


Såå, dagarna svischar förbi, 10 dagar utan cigaretter, jag har feber som kommer och går, & ett sjuhelvetes tryck i pannan trots penecillinbehandling

Köket är borta, målarn är på plats och har spacklat, imorgon blir det takmålning. DÅ kommer även snickarn, rörmokarn & elektrikern.. joråsåatteh.. det går bra nu! Tur jag kan peka och sen vila! ;)

Jag var iväg med hela familjen, barn, mamma o pappa och xet till Fresks. När man inte är så vidare kry, tryter också det berömda tålamodet och man förenklar gärna allt för att slippa det jobbigaste- Man försöker smita & ta genvägar!  Och jag är tillhör naturligtvis samma grupp! Detta innbar att jag klev in på Fresks, svepte med blicken över tapeterna som satt på exempelväggarna, och gick sakta förbi rullarna... inom loppet av 10 minuter, plockade jag fram tre rullar, kollade priset, satte de i spegelhållarn, ratade två och plockade på mig 7 rullar av den tredje. Sa till mamma, nu är jag klar, nu kollar vi kakel.

Jag bläddrade i säkert 3 minuter bland kakeldemona.. sen uppmärksammade jag ett kakel, upptradat på golvet, på erbjudande, vanliga vita- lite större modell. Billigt, bra, check!! vi tar dem! Enkla att sätta upp.

Så där ja.. där rök alla planer på schiffer, en varm tapet som matchar det svarta köket.. Allt blir vitt- rätt o slätt! När de andra hade packat in allt i bilen, tog mina föräldrar med sig tjejerna hem, xet åkte med hem och bar upp alla grejjer. Sen dog jag i soffan. Ganska fisnöjd med att välja enkelt framför nåt annat! Nu återstår det mest spännande av allt: Hur kommer jag känna inför det här beslutet när jag är frisk och har energin tillbaka??? Kommer tapeten kännas lika rätt och komer kaklet verkligen kännas bra.. jag hade ju planer på att tapetsera och ha glasskiva istället?! Men nu är beslutet taget och vi stänger backspegeln! Det kommer bli kanonbra, givetvis!! 


Jag tog en tur till Ica maxi ikväll, tänkte handla lite. När jag strosade omkring dr inne, insåg jag att jisses, vilken bortkastad tid! Vad fan ska jag handla? Jag har inte ens ett skafferi att ställa in sakerna i. Jag plockade på mig mjölk, vindruvor och lite äpplen, sen gick jag dystert till kassan.

När jag kom ut till bilen såg jag fullmånen! Så fin den är.. Jag har ju glömt att stanna upp och se mig onkring i ett par dagar.. Inte alls uppskattat här och nu!! Jag satte mig i bilen och åkte ut på Frösön. Jag körde långsamt, såg stan i sin skrud av ljus, fullmånen som lös upp vägen, lyssnade på några låtar som verkligen berör.. och kände hur tårarna rann.  Jag stannade uppe vid krönet och bara var en stund.. grät av alla känslor som vällde över mig, just i den stunden, till Håkan, som kan så mycket, kan skriva texter som kittlar en ända in i hjärtat

Om du har lugnt o stilla runt dig, tiden att bara vara här och nu.. så vassego: lyssna och känn:


Håkan Hellström – Båda Sidor Nu


Jag steg uppför med skjutna vingar genom glass-slott i aprilskyaroch fjädergrottor överallt, har sett de bästa moln.Men nu skymmer de solen, de regnar och snöar på varenda enoch allt jag borde ha gjort men moln kom ivägen.


Jag har sett på moln från båda sidor nu, från in och ut och ändå ser jag nu bara molnillusioner och nu minns jag har aldrig förstått mig på moln, inte det minsta. 


Kom sommarnätter under stjärnor kom, med ensamheter dagen omoch om du behöver den finns aldrig gryningen har sett hur kärlek vunnit.Försvunnit och förlorat, och du lämnar de skrattande när du gåttoch om du brydde dig säg inte till nån ge inte bort dig själv.

Jag har sett kärlek från båda sidor nu, från och ge och ta och ändå ser jag bara kärleksillusioner och nu minns jag jag förstår inte kärlek, inte det minsta.


Och jag skulle ha ringt dig ikväll men handen fastnade framför mig,och jag skulle sagt; "jag älskar dig" men stolthet kom i vägen.Och du eller jag vem är konstigast, är det bara jag som förändrats ja nåt är borta men nåt hittas, varje dag.

Jag har sett livet från båda sidor nu, från upp och ner och ändå ser jag bara livsillusioner och nu minns jag jag förstår inte livet, inte det minsta.


Har sett allt från båda sidor nu,från in och ut och ändå ser jag nu bara illusioner.


 

 



Nu är det natten igen, och måste upp tidigt! Jag tar min tankefulla skalle och kryper till kojjs i hopp om att få sova inatt!

Tack för ordet.. Kom ihåg att ta vara på dig, varandra & dagen-nuet! Imorgon kan det vara försent!


Dagens tanke:

Just nu känns det sådär, och det är helt okej!! Man måste fortfarande ha dalar för att uppleva topparna!

Pöss & på återseende! Yours sincerly som alltid- Åsa

Ovido - Quiz & Flashcards