Alla inlägg den 7 oktober 2011

Av Åsa - 7 oktober 2011 15:37

So here goes, för idag känns det viktigt, rätt och kärleksfullt.



Truth is, everybody is going to hurt you; you just gotta find the ones worth suffering for.”
-Bob Marley

 

Tänkvärda ordspråk:

Avundsjuka är konsten att räkna andras glädjeämnen istället för sina egna.

Den avundsjuke tror att grannens höna är lika stor som sin egen gås.

Varje gång man åstadkommer något skaffar man sig en fiende. Man måste förbli medelmåttig för att vara populär. (Oscar Wilde)

Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

 

 

Glöm aldrig det här:

”Jag kan, jag vill och jag ska!”



 

The naked Truth is
always better than the
best-dressed Lie.

 


Live with passion..


Stay true, stay you..


As long there´s air, you will find hope..


If you don´t live for something, you´ll die for nothing...



Så sant som det är sagt.. Pöss- på återseende

yours sincersly- Åsa



Av Åsa - 7 oktober 2011 13:46



Klockrena spår måste jag säga!


Timbuktu – Resten av ditt liv 

Såg honom på Storsjöyan. Jag är långt ifrån ett fan av Timbuktu men just den här låten är så sjukt bra & allra helst om man är rätt förbannad på mågon!! ;)


Har tänkt på det länge, verkligen tänkt
Hur jag skall få dig att förstå hur det känns
Hur jag skall närma mig detta, våga berätta
Släppa, få hjärtat å lätta
Rädd att jag kanske hade läst dig fel
Kan jag säga nu med säkerhet
Att min första instinkt var korrekt
Nu vill jag uttrycka det i klartext
Du är helt klart unik och speciell
Universum är vigt åt dig själv
Från den djupaste platsen mörkaste delen
Av min själ vill jag berätta det här

Jag hoppas, jag drömmer att marken du går på, går sönder
Vad som än händer…


Read more: http://svenskalyrics.se/timbuktu-resten-av-ditt-liv/#ixzz1a630SXtG


Här är nästa som bara finns i skallen när man lyssnat på den ett par gånger. Ungarna älskar den!!


Den svenska björnstammen – Vart jag mig i världen vänder 


Vart jag mig i världen vänder,

står jag här med tomma händer,

längtar efter något som kan rädda mig!


Tror du vi kan ropa efter någon med förstånd,

som kan se vad vi gör och förstå vad vi menar.

Jag tror du säker efter mer än du ser,

Men jag ser att du ler och jag tror att du tvivlar..

När vi låtsas på riktigt från hjärtat och drömmen
Kan vi vakna med tiden och sansas i sömnen
För vi lever alla med känslan att falla
Och vid tomhetens http://lyricstranslate.com botten står vi på toppen

Vart jag mig i världen vänder står jag här med tomma händer
Längtar efter något som kan rädda mig
Vart jag mig i världen vänder står jag här med tomma händer
Längtar efter något som kan rädda mig

När vi låtsas på riktigt från hjärtat och drömmen
Kan vi vakna med tiden och sansas i sömnen
För vi lever alla med känslan att falla
Och vid tomhetens http://lyricstranslate.com botten står vi på toppen

Vart jag mig i världen vänder står jag här med tomma händer
Längtar efter något som kan rädda mig
Vart jag mig i världen vänder står jag här med tomma händer
Längtar efter något som kan rädda m

När vi låtsas på riktigt från hjärtat och drömmen
Kan vi vakna med tiden och sansas i sömnen
För vi lever alla med känslan att falla
Och vid tomhetens http://lyricstranslate.com botten står vi på toppen

Vart jag mig i världen vänder står jag här med tomma händer
Längtar efter något som kan rädda mig
Vart jag mig i världen vänder står jag här med tomma händer
Längtar efter något som kan rädda m



Japp, det var det.. pöss igen, på återseende ganska snart skulle jag tro, blogga är ett fantastiskt tidsfördriv när man är sjuk!! ;)

Yoyrs sincerly- Åsa

När vi låtsas på riktigt från hjärtat och drömmen
Kan vi vakna med tiden och sansas i sömnen
För vi lever alla med känslan att falla
Och vid tomhetens http://lyricstranslate.com botten står vi på toppen

Vart jag mig i världen vänder står jag här med tomma händer
Längtar efter något som kan rädda mig
Vart jag mig i världen vänder står jag här med tomma händer
Längtar efter något som kan rädda m



Av Åsa - 7 oktober 2011 13:04

Normalt sett så är det här min absoluta favoritdag! Man jobbar kortare dag, man vet att man får sovmorgon ett par mornar, har jag tjejerna hemma så är det fredagsmys och kärlek, är de hos pappan, är brukar det innebära vänner och mest troligt utgång! Men idag.. är det inte lika roligt trots allt. Det kryper i kroppen, jag är helt däckad av bihåleinflammtion, alla jobbar och har fullt upp och mina tjejer är hos pappan. Köket är tömt och rivning ska påbörjas imorgon. Fick besked igår om att leveransen är försenad så förhoppningsvis på torsdag istället..  Och mitt hem är sjuukt oordning. Jag gillart inte!!!


Jag längtar så galet mycket efter min träning..    eller, jag kanske inte längtar efter själva träningen utan är nog mer rädd att tappa allt, få börja om från början och att min kropp ska svika igen när jag väl börjar. Men nu är jag ju sjuk, påbörjat penicillinkur och får ta det lugnt varken jag vill eller inte.


Jag längtar efter min tjejer.. MIna underbara goa töser som alltid ger en massa kärlek!! Under veckan så har ju både jag och Bellan varit hemma och vi har haft det supermysigt! Legat i soffan och myst och pratat om allt som händer i hennes liv och på skolan. Det är sinnesjukt hur mycket tankar och funderingar en blivande 13 åring har. Men vi har skrattat gott, pratat kärleksfunderingar, killar och även pratat om allt jobbigt som hon går igenom med sin pappa.  Min stora tjej..   


Här är jag, mamma är med på nån bild och mina älskade döttrar:'

               

Ett ord innefattar allt: KÄRLEK!!!!


Nu ska jag vila en stund.. men ha en fantastisk fredag hörrni!! Pöss- & på återseende.

Yours sincerly- Åsa



Ovido - Quiz & Flashcards