Direktlänk till inlägg 5 oktober 2011

Det är jordens undergång!!

Av Åsa - 5 oktober 2011 20:59

I alla fall i min värld! Åsa VS mancold är ett faktum, o jag ligger rejält under! Just nu skulle jag påstå att det står 0-7.. jag är i princip bänkad-liggandes!

Kände mig trött o frusen i måndags när min mamma fyllde år. På hennes kalas satt jag med munkjacka, filt och frös ändå. La mig vid 21 och tänkte att det hade bara med min trötthet att göra.

Tisdag var jag dyngförkyld, åh inte är det så jag ser nåt ljus i tunneln heller. Tack o lov för min dotter, Belle. Hon ser efter sin mamma och håller mig sällskap emellanåt!

Jag kan få sekunder när jag känner att jag måste ta tag i köket, reser mig och går dit ut.. för att direkt vända tillbaka till soffan och täcket i ren utmattning!

Om jag tycker synd om mig själv??? JAAA FÖR TUSAN!! :) Vem ska annars göra det?


Ja, mitt nya kök ska ju levereras den 11 oktober, alltså nästa tisdag. Tills dess ska jag tömma hela köket och det gamla ska rivas. Jag ska få tag i en röris & en elektriker, eftersom de som hade sagt sig kunna hjälpa till, har backat ur. Idag ringde IKEA och föklarade att bänkskivan är 2 veckor försenad. Märkligt kan jag tycka eftersom jag bad om senare leverans än de erbjöd från början. Då borde den ju redan finnas på plats redan nu. Men men.. jag är lite för tussig och trött för att lägga energi på den biten, nu är det som det är!


Men en sak är säkrare än Alcatraz.. Det ska bli heeeelt fantastiskt att äntligen få nytt kök!!! Som jag har längtat efter det här.. och längtat efter den lyxigaste saken ever: -diskmaskinen!!!!

Handdiska i all ära, och det har ju gått bra även om jag har tre döttrar som gärna vill ha ett nytt glas varje gång de ska dricka eller äta nåt.. Men tänk va skönt och lyxigt att kunna slippa diska tre gånger per dag! ;)

Jag ler och hukar mig ödmjukt inför väntande lyx i mitt hem!!


Nu har jag bloggat lite.. wordfeudat lite.. druckit en kopp cappuchino och intagit alvedon för att härda ut min skalle och feber.

Det här med kost och leva hälsosamt.. kan jag informera om att det har jag skjutit under mattan så länge jag är sjuk. Nu får allt vara tillåtet och jag ska bara fokusera på att bli frisk igen, genom vila!!


Hörrni, nu vankas det säng.. Imorgonbitti ska herr doktor ringa igen. Alla prover verkar vara på bra nivå igen. Får se vad han säger imorgon.

Men hoppas du mår underbart bra, är frisk och kry & njuter av alla höstfärger där ute medans ljuset finns!

Jag lämnar ett spår som jag tycker är bra.. som jag spelade för min dotter när hon hade det jobbigt i skolan med en massa skitsnack! Den är bra för oss alla, när man känner sig.. lite ensam eller har "vänner" som visat sig från den rätta sidan.


Kapten Röd – Ju Mer Dom Spottar          



Pöss så länge- & på återseende så klart!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 8 november 2011 23:26

Alldeles för länge sen jag skrev nåt, jag vet. Det har varit något hela tiden och egentligen borde jag skrivit ner allt, men verkligen inte orkat eller hunnit med.   Mitt kök är på väg att bli klart.. tack o lov för det har varit en tuff period a...

Av Åsa - 13 oktober 2011 11:47

Det är torsdag. Kockan ringde kl 07,00 imorse och jag skulle  ta mina döttrar till skolan. Jag sov på soffan inatt, och tjejerna sov i min säng. Deras rum är ju tömt på grejjer eftersom idag kommer leveransen jag väntat på: nya köket och sängarna til...

Av Åsa - 12 oktober 2011 13:08


          Ha en underbar onsdag hörrni!!

Av Åsa - 12 oktober 2011 00:05

  Så vi delar med oss av det vackra, det som sätter spår:   The Script – Exit Wounds William Fitzsimmons – The Tide Pulls From the Moon   Elin Ruth Sigvardsson – Love - Feat. Lars Eriksson   Mumford & Sons – Th...

Av Åsa - 11 oktober 2011 22:46

Det är kvällens underhållning! I bristen på kök, en frisk kropp, en varm och kärleksfull famn att krypa in i, & ork, så blev kvällen trots allt ganska bra! Sverige gick vidare till EM och jag hittade ett substitut att smaska på istället för allt godi...

Ovido - Quiz & Flashcards